Virriga tanter

Hemma från jobbet nu. Är helt slutkörd och varm i ansiktet för att jag är så trött. Eftermiddagen var väl lugn, men Gun den lilla sötnosen var väldigt virrig idag och flyttade runt på alla besticken och glasen som jag dukat fram så fint! Jag vet ju att hon bara vill hjälpa till och "jobba"/städa, men idag hade jag verkligen inget tålamod med henne. Tur att hon är så rolig iallafall.

När jag plockade undan fikat så kommer hon med en stor tvål som hon snott från toaletten eller nåt förråd, så frågar jag vart hon har hittat den, och då svarar hon: "ja, jag vet inte rktigt, vad är det för nåt? Jag läser och säger att det är en tvål. "Jaha säger hon, det är den här killen här borta som behöver den här elektriska tvålen".. haha självklart lät det mkt roligare IRL. Det är så kul att tjuvlyssna på gamlingarna ibland vad dom pratar om. Elsa och Mary brukar ofta prata med varandra. Mary brukar oftast babbla på om något helt oförstående, medans Elsa svarar på finska som Mary inte alls förstår. Men ändå fortsätter som babbla med varandra.. haha så kul. Så kan dom sitta i flera timmar.

Nåja, försöker få in lite bilder i den här skitdatorn. får se hur det går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback