Fredag!





Hej på er!

Mötte upp Josse i stan idag innan hon skulle jobba. Kikade lite i butiker och satt i solen! :) Köpte en jeas väst, en par lack-leggings och en vi t-shirt!  Fy på mig. Nu väntar middagen, en ska jag möta upp Josse igen och mysa hemma hos henne!

Här är svaren på frågorna ja fick! Hihi :)

Vad har du för drömjobb?
Jag har faktiskt ingen aning! Det skulle va jätte kul och jobba som inköpschef över någon känd klädbutik, typ H&M. Eller jobba som fotograf för någon modetidning. Eller som designer.. inreda hem! ååh jag vill så mycket! Men något i den banan!

Beskriv dig själv med 3 ord!
Envis, positiv, sprallig/glad! :D

Har du haft något förhållande/varit kär innan Filip?
Nej det har jag inte. Kär har jag vart men aldrig som jag vart/är i Filip. Han är min drömkille :)

Vad är din största rädlsa inom gymnastiken?
Att jag ska bryta någonting i min kropp, eller bli förlamad! (peppar peppar)
Sen har jag lite fobi för dbl pik! haha ;)

Har du någon gång funderat på att sluta?
Nej inte än så länge! Och aldrig tidigare heller

Har du hållit på med någon annan sport?
Nej. Bara dans i skolan, om det nu räknas. Annars har jag tränat gymnatik sen jag var 6 år.

vad gick du ut med fån nian?
och gymnasiet?
Haha oj, det kommer jag knappt ihåg :S Jag va inte en ängel i grundskolan direkt.. Gick ut med 200 någonting. Så medel bra betyg. Nu på gymnasiet så hade jag typ 1/3 av G, samt VG och MVG. Mina VGn och MVGn kom nu i slutet av 2an samt 3an då jag skärpte till mig och kämpade. Ångrar att jag inte tog det lika seriöst under ettan. Men ett G är inte skam. ;) 


Tycker du själv att du är snygg ?

Det där varierar. Men ja Oftast så tycker jag om det jag ser. Men sen så jag har haft perioder då jag hatat min kropp!

Har du anorexi?
Nej.. jag är långt ifrån en anorektisk kropp. Jag skulle aldrig banta ner mig så mkt att jag ser anorektisk ut.. Sen vad man anser är anorektisk och inte är väl en annan sak..

bulimia-anorexia.jpg rock hard picture by mantusmania 
För mig är det här anorexi. och det här är ett big NO!
Vem vill va så här mager?, det är bara äckligt och osexigt!


Sen kan man ha den här kroppen! Vissa tycker att hon är läskigt smal,
medan jag tycker att hon har den mest perfekta kroppen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det handlar väll inte om vad som är sexigt och inte. anorexi är en sjukdom, en psykisk sjukdom man inte kan styra över, den styr över dig. man vet aldrig vem som kommer hamna där, det är inget man eftersträvar, helt plötsligt är man där och kommer inte ur det på egen hand.

jag har sjäv bulimi och jag vet hur svårt det är, jag ska behandlas snart och har insett vad jag egentligen riskerar. en psykisk sjukdom kan man aldrig besegra själv. och heller inte få av vilja.'

tack

2009-02-22 @ 00:16:39
Postat av: Denice

Okej, för det första så känner inte du mig? så du vet inte vad jag har gått/går igenom. Jag vet exakt vad anorexi innebär och att dom som är så pass sjuka "inte kan göra nåt åt det själva".. Jag har tränat gymnastik på elitnivå i 14 år, och gått i dansklass i 3 år. Jag har ständigt vart omringad av personer med ätstörningar för att det hela tiden är sånt jävla tjat på mat och vikt inom dessa sporter. Blir en sjuk så sprider det sig jätte snabbt. och tillslut så hamnade jag i skiten.. så jag vet vad jag snackar om.



Grejen är att jag blev lite ledsen/sur när jag fick frågan "har du anorexi?".. för jag vill inte se ut som ett benrangel.. jag vet därför inte hur folk ser på mig, om jag är sjukt smal eller sådär snyggt smal.. för min kroppsuppfattning har blivit helt rubbad dom senast åren pga av allt, så jag kan själv inte se de.



jag vill bara vara "modelsmal" ibland, någongång, inte så här vältränad.. och så fort jag börjar med mina dumheter så ska jag ha anorexi? varför anklaga när man inte vet nånting. jag har kompisar som ser anorektiska ut men som inte har några problem alls.'

Sköt om dig, hoppas du blir frisk! jag förstår dig, självklart är detta en hemsk sjukdom som är svår att ta sig ur.

2009-02-22 @ 11:48:07
URL: http://mittlivibild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback